وبلاگ سیماران
قابلیت شمارش افراد در دوربین های مداربسته سیماران

قابلیت شمارش افراد در دوربین های مداربسته سیماران

اهمیت استفاده از تکنولوژی شمارش افراد در دوربین های مداربسته

با تغییر رفتار مصرف کننده به دلیل همه گیری در بازار، فروشگاه های خرده فروشی به دنبال راه هایی برای بهینه سازی شرایط و محیط کاری هستند. برای این منظور، کسب و کارها باید به درک درستی از اطلاعات بازدیدکنندگان برسند و به رفتار خرید مشتریان آگاه شوند. اینجاست که دوربین های شمارش افراد و یا نرم افزارهای شمارش وارد کار می شوند.

نیاز به تکنولوژی شمارش دقیق و قابل اعتماد افراد، بیش از هر زمان دیگر حیاتی است. به عنوان مثال در فروشگاه های بزرگ با این تکنولوژی می توان دریافت که کدام قسمت از فروشگاه بازدید بیشتر یا کمتری دارد و از میزان جذب و تعداد افراد حاضر در مجموعه مطلع شد و با کمک این اطلاعات به درک درست تری از کسب و کار رسید.  

شمارش افراد می تواند اطلاعات مهمی را به مدیران جهت اتخاذ تصمیمات هوشمندانه ارائه دهد. از این تکنولوژی می توان در صنایع مختلف مانند مراکز خرید، هتل ها، فرودگاه ها، کتابخانه ها، مدارس یا دانشگاه ها، پمب بنزین و یا هر تجارت دیگری با موقعیت فیزیکی استفاده کرد.

دوربین های مداربسته سیماران

شمارش افراد به وسیله دوربین های مجهز به شمارش (People Counting Camera)

دوربین‌های مداربسته سیماران به کمک یک الگوریتم شمارنده افراد می‌توانند برای ردیابی حرکات افراد استفاده شوند و سپس تعداد افرادی را که از منطقه شمارش عبور می‌کنند شناسایی و ضبط کنند.

 اگر بخواهیم ساز و کار این دوربین ها را ساده تر بیان کنیم می توان گفت که کاربر یک خط فرضی را در منطقه مورد نظر خود تعریف می کند، به طوری که در صورت تردد و عبور افراد از خط فرضی و با کمک فناوری تشخیص حرکت، تکنولوژی شمارش افراد فعال شده و دوربین به وسیله الگوریتم های نرم افزاری ( الگوریتم هوشمند deep learning و شناسایی انسان ) قادر است قسمت های مختلف بدن را به وسیله تصاویر دریافتی آنالیز کند و تعداد افرادی را که از منطقه مورد نظر عبور کرده اند را تشخیص و ثبت نماید.

با عبور افراد از خط فرضی و با توجه به مسیر افراد و تنظیمات پیش فرضی که از قبل ( مسیر ورود و خروج ) توسط کاربر تعریف شده است، می توان تعداد نفراتی که وارد یا خارج شده اند را دریافت کرد و آمار دقیقی از رفت و آمد به مکان مورد نظر در ساعات و روزهای مختلف داشت.  

تکنولوژی شمارش افراد در دوربین مداربسته

میزان خطای دوربین های شمارنده

تکنولوژی شمارش افراد مانند هر تکنولوژی دیگری می تواند خطا داشته باشد که با گذشت زمان، با تعریف الگوریتم های کامل ترمی تواند به یک تکنولوژی پیشرفته تر و با اعتماد بیشتر تبدیل شود.

دوربین های مجهز به شمارش افراد شرکت سیماران

SM-IP4414H-WFR

SM-IP4512H-WFR

SM-IP2512H-WSFR

SM-IP2414H-WSFR


مطالب مرتبط در این دسته بندی
دیدگاه های ثبت شده (0)
دیدگاهتان را بنویسید