وبلاگ سیماران
(TVI-AHD-CVI-CVBS) 4 IN 1 در دوربین مداربسته

(TVI-AHD-CVI-CVBS) 4 IN 1 در دوربین مداربسته

4IN1 در دوربین مداربسته به چه معنی می باشد؟

بسیاری از مشتریان دچار سردرگمی می شوند که چه تفاوتی بین تکنولوژی های TVI ، CVI ، AHD و CVBS وجود دارد، در حالی که همه این فرمت ها بر بستر سیگنال آنالوگ می باشند.

CVBS : مخفف “Composite Video Blanking and Sync” می باشد.اولین قدم در دنیای دوربین های نظارتی و امنیتی با استاندارد CVBS برداشته شد. دوربین های مداربسته که با این استاندارد تولید شده بودند توانایی پشتیبانی از تصاویر HD را ندارند و از کیفیت تصویری پایینی برخوردارند. دلیل این موضوع انتقال تصاویر با استاندارد های قدیمیTV (PAL/NTSC) می باشد. برای رفع این مشکل، استانداردهای جدیدی برای انتقال تصاویر آنالوگ طراحی گردید که مختصرا به شرح آنها می پردازیم.   

 

TVI: مخفف “Transport Video Interface” می باشد. شاید به معنای واقعی تکنولوژی TVI یک حمل و نقل واقعی برای انتقال تصاویر HD با کیفیت بالا از طریق کابل کواکسیال باشد. این استاندارد در سال 2014 منتشر و به محبوب ترین استاندارد در زمینه دوربین های نظارتی و امنیتی تبدیل شد. استاندارد TVI شامل رزولوشن های 2، 3 و 5 مگاپیکسل در بازار موجود می باشد همچنین توانایی انتقال تصویر تا 500 متر را دارا می باشد.  

AHD: مخفف “Analog High Definition” می باشد. یک استاندارد تصویری با کیفیت بالا است که از بستر کابل کواکسیال جهت انتقال تصاویر استفاده می کند. دوربین مداربسته AHD نسل پیشرفته ی دوربین های آنالوگ با کیفیت (تی وی لاین)TVL است که وضوح تصاویر در آن بر حسب مگاپیکسل بیان می شود. لازم به ذکر است که می توان تا 500 متر تصاویر دوربین مدار بسته AHD را انتقال داد.

CVI: مخفف “Composite Video Interface” می باشد. این تکنولوژی تصویری در سال 2012 توسط شرکت داهوا معرفی شد. این تکنولوژی تصاویر HD  را از طریق کابل کواکسیال تا 500 متر منتقل می کند. از آنجایی که روش کد گذاری در دستگاه HD CVI و دوربین های CVI یکی می باشد, لذا امکان دیدن تصاویر این دوربین ها برای دیگر DVR های تک وجهی (AHD یا TVI) وجود ندارد.

شاید مسئله مهم دیگر این باشد که برخی مشتریان آشنایی زیادی با این مسائل نداشته باشند که دستگاه DVR آنها از کدام استاندارد پشتیبانی می کند و دوربین متناسب با آن را خریداری کنند.

بهترین راه حل این است که کاربر دوربینی را تهیه کند که از همه استانداردها (CVBS،TVI،AHD و CVI) با هم پشتیبانی کند. در اصطلاح به این دوربین  " دوربین مداربسته 1وinو4 "  گفته می شود، که با توجه به دستگاه DVR خود, می توانید مد دوربین را انتخاب کنید.


مطالب مرتبط در این دسته بندی
دیدگاه های ثبت شده (0)
دیدگاهتان را بنویسید